tisdag 23 juni 2009

SVT Sportspegeln

Veckan har börjat grymt bra med en mängd fart träning blandat med lite skön aerob träning på land och i vattnet. Trots att jag är lite seg startad så artar det sig ganska bra mot passens slut och tiderna har varit helt ok. Imorgon blir det aerob simning på morgonen som sedan följs upp av ett styrkepass med Fredrik på eftermiddagen plus lite avsimning på det.

Imorgon kl.18.00 är det dags med en föreläsning igen på Eriksdalsbadet. Hittills är det ganska många som har anmält att dom kommer och vi hoppas på att "kappis" kan fylla konferens rummet :-)


Under mina veckor på min comeback så har jag varit i kontakt med Maria Wallberg på SVT
Sport. Dom blev intresserade av att göra ett reportage om mig och imorgon bär det av för filmning under träning och på föreläsningen. Så otroligt kul att media uppmärksammat min historia och jag är mer än tacksam för att jag får chansen att om och om igen berätta om min avstägning. Eftersom jag aktivt jobbar emot doping inom idrotten så är det viktigt för mig att både synas och höras så mycket som möjligt så att få alla ta del av min historia och visa att detta är verklighet. Inslaget kommer antagligen sändas i samband med SM i simning 1-5 juli.

Jag rekommederar att läsa den artikel som publicerades i maj om att SOK skärper sina kostråd för idrottare. Äntligen så börjar det hända något. Det kan man iallafall hoppas för att undvika att samma sak händer om och om igen.




2 kommentarer:

  1. Tack för att du delade med dig av dina upplevelser! Föreläsningen var väldigt intressant och lärorik. :)

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att du är på gång! Själv har jag tränat 6 dagar i rad på Eriksdalsbadet :-)

    SvaraRadera