söndag 14 juni 2009

Sista tävlingen innan SM

Då var sista tävlingen innan SM avklarad. Distriktmästerskapen i Stockholm hade en ganska tunn startlista men en hel del bra simningar.
För min del förbättrade jag mina tider igen på dom tre grenarna jag simmat under mina nu 14 första veckor på min comeback.

Först ut var 50 meter bröstsim (för andra gången i långbana sen comebacken), där förbättrade jag min tid med dryga tiondelen mot vad jag hade för 2 veckor sedan. Jag kom 2:a efter Rebecka Ejdervik och där stod vi sen på prispallen tillsammans precis som vi gjorde på SM 2006, då hon
tog guld och jag silver.
Lite flashbacks får man ju :-) Bilden är från SM 2006 på mig och Rebecka efter loppet.


Några minuter efter det var det dags för 4x100 medley, där min insats var sådär... På eftermiddagen så strök jag mig på 50 meter rygg eftersom min axel inte är ok, och beslöt mig iallafall för att simma 50 meter fjäril som konstigt nog inte känns lika ont som när jag simmar ryggsim. Det var min första 50:ia fjäril i lång sen min comeback och jag klarade Sm- kval tiden så det var helt ok.
Idag söndag, simmade jag 100 meter bröstsim på eftermiddagen. Med en halvburk liniment på axlarna och ryggen så var jag bra varm när det var dags att hoppa in. Tiden var inget att hänga i julgran men min öppning första 50:io var helt ok med tanke på omständigheterna.

Nu börjar sista fasen inför SM och veckan som följer kommer jag köra på med lite syraträning på land blandat med mycket tekniksimning blandat med fart. Allt fokus ligger på 50 meter till detta SM för att sedan jobba vidare till hösten på den dubbla distansen.

Jag får höra om och om igen att jag ska vara riktigt nöjd över mina prestationer under mina veckor som jag simmat sedan avstägningen, jag har ju trots allt simmat snabbare och snabbare på varje tävling under den här korta tiden. Som sagt ibland är det verkligen lätt glömma just hur få veckor jag verkligen simmat nu, men nu börjar jag nog förstå att det här är bara början till något riktigt bra.

1 kommentar:

  1. Otroligt kul att höra Ebba! Detta kommer att blir riktigt spännande:-)

    Kramar

    SvaraRadera