tisdag 9 juni 2009

Idag kan jag andas ut lite

Ja, helgen som varit var en lång jobb helg med alldeles för lite sömn. Det kändes i kroppen på måndag morgon att jag inte varit ledig en enda dag från varken jobb eller simning på över 3 veckor.
Idag är den första dagen på väldigt länge som jag bara kan ta mig tid till saker som jag aldrig annars hinner, tex som att sova lite mer än 5 timmar...

Under gårdagens simning kändes det som om jag simmade klädsim, allt gick i slowmotion och så fort jag trappade ner lite på den redan långsamma farten så trodde jag att jag skulle somna.
Nu sitter jag här och äter en hemmagjort Ceasarsallad med lite hembakaT glutenfritt bröd och njuter lite innan jag ska gå till badet, och jag hoppas att klädsimmet är borta idag :-)

Igår fick jag bekräftat att SVT Sport kommer och filmar på nästa föreläsning som är den 24 juni i eriksdalsbadet för min gamla klubb Stockholms kappsimningsklubb. Vi hoppas att få fler deltagare den här gången, och huvudtränaren Robert lovade att göra det obligatorisk för alla tävlingsgrupperna. Bra Robban! 

Tränings veckan är en hård vecka med många simpass som sedan avslutas med DM hela helgen, och planerna är att denna vecka är den sista hårda innan SM.
Veckan ser ut som följer:
Måndag FM- kort löppass + styrka EM- Simning
Tisdag FM- Långt låg intesivt konditionspass EM- Simning
Onsdag FM- Simning EM- Simning
Torsdag ( Badet stängt) FM- Lång löpning EM- Styrka
Fredag FM- Simning EM- Simning
Lördag  T Ä V L I N G
Söndag  T Ä V L I N G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar