söndag 21 juni 2009

Den sommartid nu kommer...

Så var det dags att gå mot mörkare nätter igen. Men inte hänger jag läpp för det, för det är nu det roliga börjar. Om 10 dagar börjar SM i simning och dagarna innan det bär av till Linköping är relativt lugna om man jämför med det tempot jag haft dom senaste månaderna. Många kunder har åkt från staden och det innebär mindre jobb och mer fokus på min simning och återhämtning.

Veckan som kommer jobbar jag endast 8-10 timmar vilket är 1/4 så mycket som jag brukar jobba. Träningen kommer varieras från sprint till lugna genomsimspass. Jag kommer att köra på rätt hårt med landträningen ända tills på torsdag för att sen toppa till SM. Kort toppning kan tyckas men jag har inte riktigt koll på hur min kropp fungerar med den här typen av träning som jag hållt på med dom sista måndaderna så jag får testa mig fram.

Med ett leende på läpparna kan jag nu se fram emot sommaren som börjar med ett mästerskap och sedan följs upp med en tripp upp till Härjedalen på brottarläger plus semester. Sedan hoppas jag att jag
hinner åka ner till mina föräldrars stuga i Båstad innan simträningen tar fart igen i augusti.

Dagens citat är ur Mia Törnbloms bok "en härlig bok".
"Motgångar kan vara trappsteg till framgångar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar