torsdag 11 juni 2009

Nostalgi i guldanda

Idag var badet stängt och det var landträning för hela slanten. Först ut innan lunch ett löppass med lite intervaller på slutet, sedan på eftermiddagen ett kort explopass med min assisterande styrketräningscoach Tony :-)

Som tidigare i veckan så har jag varit ganska trött till och från och jag tror att det kan vara en förkylning som hängt med från veckan jag var i Norge. Jag har varit hes i över fyra veckor nu men efter lite fler timmars sömn under några dagar den här veckan så släppte det lite först idag faktiskt. 
Eftersom jag hade en ledig eftermiddag idag för att badet var stängt så tog jag mig tid att inte göra någonting speciellt utan bara försöka relaxa lite. Tog en liten powernap när jag kom hem från jobbet och vaknade lagom till middagen.

Nu innan läggdags tog jag och Benny en lång promenad i Rålambshovsparken med våran hund och fick en riktigt nostalgi tripp. 1994 var parken full med 50.000 hejjande fans till svenska fotbollslandslaget som kom hem från VM i USA. Så jäkla häftigt! Det stod folk längst hela vägen från Arlanda ända in till centrala Stockholm och jublade in Sveriges antagligen bästa fotbollslandslag genom tiderna. Jag var inte i Stockholm vid det tillfället utan satt nere i våran sommarstuga  i Båstad klistrad framför teven. Kolla in och kom ihåg hur grymt det var!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar