torsdag 4 juni 2009

Farten kommer sakta men säkert

Veckan blev inte riktigt så lugn som jag trott, och blogginläggen har varit alldeles för få....
Den här veckan har jag kämpat med min axel som inte riktigt har velat träna så hårt som jag ville. Jag har lyckats ta mig igenom alla pass hittills denna vecka, och jag tror att det beror på att jag fått super bra hjälp av Tony. Efter första behandligen kändes axeln inte av förrens efter hård ansträngning och då fick jag slå av lite på kraften. Sen var det bara att försöka öka kraften i
 benen för att underlätta för axelleden lite. Självklart behöver min axel vila men jag kör kontrollerat i väntan på helgen då jag endast har landträning.


Dom sista veckorna har träningen bestått av mycket sprint och tung vattenstyrka. Jag tror att det var främst det som satte axeln ur spel lite. Farten har blivit mycket bättre på träningen och jag har förbättrat mina tider varje vecka. 
Nu är jag inne på min 13:e vecka sen min comeback, jag har tävlat 5 tävlingar och förbättrat mina tider med allt från 1 till 2,5 sekunder. Jag har märkt att träningen går bättre och att jag lättare kan få ut kraft och fart i simning. 
13 veckor är inte lång tid med tanke på att en träningssäsong är betydligt längre än så innan man tillslut ska toppa formen.

Jag ser framemot SM om fyra veckor, men det ska bli riktigt kul att se resultaten till hösten!
"Den som inte hoppas på att vinna, den har redan förlorat"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar