söndag 17 maj 2009

Planeringen höll inte denna gång

Ja, lördagen blev inte riktigt som det var tänkt... Efter en lång tids magproblem förvärrades situationen lite, och på lördag morgon åkte jag in till akuten direkt från eriksdalsbadet där jag skulle tävla Neptuniaden. Det visade sig att jag hade ett sår i tarmen och blev hemskickad med lite medicin som jag ska ta fram tills jag ska tillbaka dit igen för ytterligare en undersökning. Jag får tacka min tränare Niko som skickade hem mig från simtävlingen och min fästman Benny som åkte med mig till sjukan.  Det är bra att jag äntligen får hjälp med detta så jag kan fokusera på att må bra istället!

Som sagt så kan tiden gå väldigt fort när man har många järn i elden, och kanske lite för fort för att man ska stanna upp och känna efter. 
Jag är nu inne på min elfte vecka sen min avstängning gick ut, och det är lätt att glömma att det inte var länge sedan jag satt och längtade efter den dagen jag fick träna och tävla igen. 
Tio av dom här elva veckorna har varit riktigt intensiva för mig som väntat så länge på att få göra min comeback. Det det känts som tempot alltid kan vara högre och högre eftersom jag vill så mycket! 
Men självklart tar tröttheten ut sina fulla rätt någon gång...

 Nu mår jag lite bättre efter hjälpen jag fått med min mage och jag hoppas kunna planera min tid lite bättre så att jag kan må ännu bättre och bli bäst! 
"Var inte rädd för motstånd, kom ihåg: det är i motvind och inte medvind som en drake stiger"
 
Ha en underbar Norsk Nationaldag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar