onsdag 6 maj 2009

Massage, ska det vara skönt?



Två dagar kvar nu innan jag åker och kroppen känns inte helt hundra tyvärr. Efter ett kort morgonpass var det dags för 50 min massage och jag hade knappt sovit 5 timmar inatt och trodde att jag skulle kunna sova lite under tiden jag fick massage. 
Men nej... Jag började svettas efter bara några minuter av all smärta runt skulderbladen och upp mot axlarna. Efteråt såg det ut som jag blivit överkörd av en ångvält så som jag pressat ner mitt huvud omedvetet mot kudden för att härda ut. Jag vet att efter ca två dagar brukar effekten av massagen bli bra så det är bara att hålla ut tills dess. 
Jag tackar våra massageterapeut Jonas för att han alltid gör ett riktigt bra jobb.

Simpasset idag bestod av löst, fart lite mer löst och mer fart. Totalt vart det fyra 50:ior max från pall i långbana med relativt kort vila. Det gick helt ok med tanke på hur jag kände mig under dagen.
Morgondagens träning består av ett simpass 06.00 och det blir det sista innan jag åker till Bergen.
Imorgon hoppas jag att min nya dräkt kommer annars får jag simma i mina gamla dräkter som sitter lösare än ett par löpartights...

1 kommentar: