fredag 8 maj 2009

Dag 1 Bergen Swimfestival


Nu sitter vi här jag och Magda i ett regnigt Bergen på ett rätt så sjysst hotellrum och reflekterar över första dagen av Bergen Swimfestival.
Startlistan såg lovande ut när vi satt tillsammans och tittade igenom den påväg till hotellet.
Det blev dock lite stressigt eftersom vi kom ganska nära inpå tävlingsstarten och det var svårt att komma ner i varv.

Alla simmade hyfsat och bassängen känns snabb. Jag simmade två sekunder snabbare på dagens 100 meter bröstsim än vad jag gjorde för 3 veckor sedan. Så det var helt ok. 50 fjäril gick bara tio minuter efter så det var ingen tid att jubla över...
Magda startade med en riktigt bra 50:ia frisim och sedan fortsatte det ganska stabilt.
Det var ju trots allt bara försök och vi lovar att tagga till tills finalerna imorgon eftermiddag :-)
På lördagsförmiddagen blir det inte så många försöksgrenar för oss. För mig endast 50 meter bröstsim och för Magda 100 meter medley och 50 meter bröstsim. Följ resultaten online om ni vill se vem som vinner! www.livetiming.no/BSF2009
Imorgon fyller Petter Stymne 26 år! Det ska vi fira med pomp och ståt, allt är tajmat och klart in i minsta detalj!

1 kommentar:

  1. Jag vill tacka dig för all din hjälp och engagemang du lagt ner på mig! Dock har jag jävl... ont i foten och grym träningsverk i övriga muskler på benen (men det är väll bara bra) sen DTC-loppet i går.

    Det är bara lägga i nästa växel till finalerna, du kommer simma fortare:-)

    SvaraRadera