söndag 31 maj 2009

Inte min dag idag, men Mors-dag!

Ja, senaste dagarna har jag varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen... Det har som vanligt varit en intensiv vecka, men jag tror att från och med nästa vecka kommer det finnas lite mer tid för fritid och bloggande.

Träningen har varit riktigt hårt praktiskt taget hela veckan. Det kändes iallafall så efter i tisdagens sjukhusbesök då jag blev nersövd under undersökningen.
Jag missade endast ett pass denna vecka och det var just den dagen. Resten av träningen har bestått av mycket sprint och styrka i vattnet plus mellantung styrka. Efter mitt 7 pass på 5:e dagen började jag känna smärta i min vänster axel. Under Fredags kvällen sedan blev det värre och jag fick promenera iväg till jourapoteket för att införskaffa lite voltaren gel.

Saken var ju den att det var tävling hela helgen ute iTäby och det kändes inte bra att dagen innan tävlingen knappt få av mig tröjan pga av min onda axel. Men men. Lördagens pass började men ett uppvärmningslopp innan 50 meter bröstsim. Efter mitt första lopp kändes axeln riktigt kass och loppen som jag kunde fullfölja resten av helgen blev nästan lika kassa...
Efter att ha strukit ner mig till båda final passen både på lördag och söndag åkte jag ut till mina föräldrar på Drottningholm för att tänka på lite annat...

Det var inte den trevligaste helgen hittills simmässigt men eftersom jag inte kunde simma finalerna på lördag eftermiddag hann jag se nästan hela marathon och det var riktigt roligt! Jag blir sugen på att haka på nästa år!
Helgens valda citat kommer faktiskt från en skrift i gamla testamentet, ordspråken kallades för "Salomons ordspråk". Jag tycker att det stämmer så bra in på hur min tävlingshelg var med både en ond axel och ett tungt huvud till följd av det.

"Om du väntar på alltför goda förutsättningar, får du aldrig något gjort."

Nu är helgen gjord och gårdagen är historia, morgondagen blir en överaskning men varje dag är en gåva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar