onsdag 20 maj 2009

Föreläsningen

Gårdagens föreläsning gick väldigt bra och jag är mycket glad över det nya samarbetet med min vän och kollega Tina Leijonclou. Tina har jobbat inom friskvård i över 9 år som personlig tränare och kostrådgivare, och att lämna över delen om preventiv näringslära till henne var helt idealiskt. Tidigare under mina föreläsningar har jag arbetat helt solo och det känns inte bara underlättande utan också väldigt roligt att få jobba tillsammans med Tina som har sådan bred erfarenhet inom träning och friskvård.

Förvånandsvärt var dock att det var så dålig anslutning till föreläsningen trots att det funnits information nere på badet, på simförbundets hemsida och på klubben hemsida.
Jag fick ett mail idag som är skickat av en simmarförälder som var med på gårdagens föreläsning. Det hade skickats till flera mottagare. Följande stod i mailet;

" Hej! Det var trevligt att återträffa Ebba Nyberg, som i Eriksdal igår med en kollega höll ett intressant föredrag om kostens betydelse, och riskerna med doping!
 
Konstigt, kan jag tycka, att inte ämnet diskuteras mer på t.ex. simma.nu eller genom Simförbundet. Det verkar vara SÅ "SMART" INRÄTTAT ATT SÅ GOTT SOM hela ANSVARET FÖR ATT HÅLLA KOLL PÅ DET MINST SAGT snåriga REGELVERKET LIGGER PÅ INDIVIDEN, ALLTSÅ PÅ DEN TONåRIGE SIMMAREN.
Vi får hoppas våra resp. klubbar tar till sig detta. T.ex. genom att ta med frågan om kost och doping m.m. i sina policydokument. Och informerar simmare/föräldrar. Kanske man kan gå samman flera klubbar i väst: Kanaan, SKK, Spåret, m.fl. och odna en gemensam afton med Ebba + kollega.
Se även 
www.crimemedicine.com som Ebba nämnde."

Jätte roligt att få feedback och jag uppskattar verkligen att detta uppmärksammas.
Jag hoppas att alla som följt mig och lyssnat på min historia förstår allvaret och att alla hjälper till med informations spridningen.

 'Life is too short.

Be 100% yourself.

Be 100% natural.

Be 100% drug-free.'

1 kommentar:

  1. Tack Ebba för att du bjöd in mig, det kändes lyckat & var mycket givande! Tina

    SvaraRadera