onsdag 26 augusti 2009

Uthållighetsträning i 35 graders värme!

Som i vanlig ordning så var det uppstigning 06.00 för att sedan gå till badet å värma upp för ett tufft morgonpass.

1 1/2 timmes hårt specialteknik träning tog ganska hårt på kroppen när magen var tom så efteråt var det bara att skynda sig till frukostbuffén.

Eftermiddagen bjöd på lägrets första fartpass. Hög fart med bra teknik och lite vila. Sprintsimmarna och medeldistansarna simmade två olika pass. Och eftersom jag är sprint (trots att Vasaloppet gick lysande i våras :-) ) så körde jag sprintuthållighet.

Passet gick sjukt bra och jag var både uthållig och sprintig och tekniken stämde riktigt bra!

Jag är jätte nöjd över min insats i detta varma väder :-) Det kändes stundtals som hela kroppen kokade inifrån och som om kraften satt ute i fingertopparna. Men jag tog mig igenom det och nu är jag så glad att jag klarade det både fysiskt och psykiskt. Det är bra för framtiden !

Nu ska vi hem å ladda inför morgondagens Duathlon i öppet vatten!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar