tisdag 25 augusti 2009

Idag har jag lärt mig flyta :-)

Efter ett riktigt hårt morgonpass med alla muskelgrupperna använda till sin spets så var kroppen en aning seg framåt eftermiddagen. Även fast jag å Magda varit riktigt duktiga flickor och gått å lagt oss å vilat efter träningen så kändes det som att kroppen inte riktigt var vaken...

Innan eftermiddagspasset (som bara vi körde eftersom alla andra låg på stranden) så tog vi det lugnt vid poolen och snackade om simning och allt mellan himmel och jord.

Lunchen avklarades ganska snabbt eftersomvi ätit en stor frukost med väldigt hungriga magar, så sen drog vi direkt till badet igen för nya tag!

Eftermiddagspasset bestod av ett styrketräningspass lite inriktat på våra svagheter plus lite rehab för tidigare "skador". Så efter ca 1 1/2 timmes gympass så var det lite skönt avbad med mycket teknikträning och flyt träning.

Det som jag upptäckte då var att jag sjönk hela hela tiden då jag skulle försöka hålla mig flytande i en övning! Självklart är jag inte helt fräsch i musklerna och jag hade ett ganska bra tryck i magmusklerna efter styrkan så det var svårt att hålla buktrycket...

Efter många försök med att flytta armar å ben å hålla magen å olika lägen så hittade jag äntligen lite flytkraft! Häftigt!

Kanske låter patetiskt att inte en simmare kan flyta, men jag kan lova att när man ligger helt utsträckt på mage och ska hålla andan samtidigt som du ska ligga uppe med armar och vader vid ytan så är det inte fullt så enkelt alla gånger.

Väderrapporten för dagen kan summeras i att det har faktiskt varit lite molnigt men dock ca 32 grader iallafall...

1 kommentar: