tisdag 18 augusti 2009

I can feel the flow


Nu börjar det komma igång på riktigt igen med alla vardagsrutiner. Efter tre lediga jobbdagar under helgen så känns det underbart att få träffa alla mina duktiga kunder igen. Sommaröppettiderna på jobbet är slut och rutinerna är på plats igen.

Under måndagen så tog jag det rätt så lugnt innan det var dags att cykla iväg till träningen och köra styrka och simning. All träning känns så himla bra just nu och det bara spritter i kroppen när jag tänker på hur jäkla bra den här terminen kan bli om allt går som det ska :-)

Nu är det 4 dagar kvar tills jag åker på träningsläger, men innan dess blir det såklart en hel del träning och jobb.
Den här terminen kommer nästan allt fokus att ligga på min simning. Jag kommer att fortsätta jobba som PT och hälsopedagog såklart, men bara så att jag hinner med all träning som jag ska.

Jag känner verkligen ett visst flow nu när det gäller det mesta, och det kan ju vara dags för det någon gång för min del också med tanke på alla motgångar jag haft. Nu är det bara att hålla kvar vid den här känslan.

Det som jag har varit med om i mitt liv har verkligen fått mig till att utvecklas till den jag är idag. Det är så underbart att se att den vägen jag valde att gå har lönat sig efter allt slit, både när det gäller arbetskarriär och idrottskarriär.
Jag har så många gånger fått höra att jag är inne på fel spår eller att jag kanske ska tänka om, men jag är så glad idag att jag fullföljde min egna beslut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar