fredag 28 augusti 2009

Hårdaste dagen hittills på lägret


Efter en natt av lite frossa för att våran AC var inställd på 15 grader så kändes det inte så jätte roligt att stiga upp kl.6 för att köra pass 1 av 3 på en och samma dag!

Med lite havregrynsgröt och en halv lite vatten i maggen var det bara att påbörja det tuffa morgonpasset. Passet bestod av praktiskt taget konstant simning hela tiden. Starttiderna var satta så att vi skulle få väldigt lite vila och bara mala på i hög hastighet i över en timme.

Jag var så trött i mina armar från gårdagen så jag var säker på att mina axlar skulle ramla av min kropp efter passet var klart. Men jag tog mig igenom det och på ett riktigt bra sätt också.

Efter passet vart det en snabb frukost innan pass 2 började bara 50 minuter efter det avslutade simpasset. Det var först 3 km löpning på stranden sen styrka i vattnet 1 timme i den stekande solen och det supersalta vattnet. Det var sjukt jobbigt och man kände sig som en äkta baywatch när man kutade omkring i vattnet på det djupa och upp igen på stranden för armhävningar om vart annat.

Jag försökte vila mellan båda passen men lyckades inte somna för kroppen var på sånt högvarv. Antagligen för att hjärnan och musklerna var helt utmattade och med insikten om att det hela tiden var 1 eller 2 pass kvar innan denna dag var över var det svårt att bara slappa...

Eftermiddags passet var simning igen. Nu skulle våra trötta slitna kroppar få plågas rejält och det visste vi. Det började oroväckade lugnt för att vi skulle få bort lite stress och trötthet men samtidigt väcka våra kroppar igen för att köra maximalt.

Simningen bestod till den största den av 95% av sin maximala kapacitet på olika sträckor. Det kändes först som en omöjlighet men det lossnade tillslut och blev bättre och bättre. Jag låg på riktigt bra tider och återigen är jag förvånandsvärt nöjd över min prestation.

Nu kan jag äntligen slappna av lite och ladda om batterierna inför morgondagen som är våran sista här på Mallis.

Att notera är att jag för första gången är hungrig idag lagom till middagen. Antagligen har det gått åt rätt så mycket energi idag så det är bra att vi har all inclusive, dags att äta :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar