torsdag 27 augusti 2009

Open Water simning

Jippi! sovmorgon idag! skönt tänkte jag men visade sig att det självklart fanns en baktanke med att vi skulle få sova en timme längre...

Igår kväll vid middagen vart vi indelade i två lag. Vi visste redan då att vi skulle simma ett open water pass men inte hur långt eller på vilket sätt.

Jag hamnade såklart i det bästa laget med dom starkaste grabbarna, grymt tänkte jag det här kommer vi ta hem! Först skulle vi simma in i en vik å nudda en sten, och där slog vågorna rätt så hårt in mot kanten så man fick passa sig för att ligga kvar för länge på samma ställe.

Sen skulle vi simma tillbaka samma väg och ut in en annan bukt som hade mer vågor för att det låg en ö i mitten så att vågorna kom från båda hållen. Simningen gick rätt så tungt med vi hade riktigt bra formation på vårat team så det hjälpte alla att klara det lite bättre.

Som synd var fuskade det andra laget sig till vinsten ganska rejält, men det var inte mycket att göra åt det då tävlingen var slut, utan vi bara skakade på våra huvuden och visste iallafall att vårat lag hade gjort den bästa prestationen :-)

Efter att ha stekt lite i solen med mina saltvatten sköljda bihålor så bar det av till badet för lite styrka. En timmes rätt så intensivt pass med mycketbål övningar och chins gjorde att mina redan utmattade muskler blev helt slut...

Nu är det snart dags å sova å ladda för morgondagens 3 pass!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar