söndag 26 juli 2009

Slappa dagar för en hård höst

Nu har det varit en hel del slappa dagar och det börjar kännas i kroppen att ett till två lätta pass om dagen är som rena semestern. Jag har varvat träningen mellan löpning och simning och sovit riktigt mycket för ovanligheten skull.
Jag tror och hoppas att den här perioden kommer göra att jag kan satsa ännu hårdare i höst på min simning. Jag måste dock erkänna att jag saknar den hårda träningen och intensitet redan nu efter bara två lediga veckor och längtar otroligt mycket efter träningslägret i augusti.

Idag är det planerat att vi ska åka ner mot Båstad till mina föräldrars sommarstuga, och där fortsätter "semester träningen" förhoppningsvis i en utomhusbassäng och på lite mer plana löparsträckor.

Dom senaste dagarna här uppe i Härjedalen har vi tränat, målat, städat, spelat spel osv osv. Ja, bara haft det mysigt. Jag har följt Sim-Vm i Rom varje dag och blir glad och motiverad av dom fina resultaten som våran lilla trupp hittills har visat. Jag önskar så mycket att jag kunde vara där, även fast jag bara skulle sitta på läktaren. Men självklart skulle det vara en dröm att få simma. Den drömmen bygger jag vidare på.

Jag avslutar idag med lite bilder från dom fina två veckorna här uppe i Lillhärdal, och med en mening ur boken som jag läser:
"Elitidrottare siktar givetvis mot att segra, att komma först. Men i det ingår också att kunna segra över sig själv, genom att lära sig något nytt, genom att ta vara på de erfarenheter man gör, se dem som utmaningar och inlärningar som blir till styrkor nu och framåt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar