fredag 3 juli 2009

DAY 3

Idag var det min dag. Efter 2 års avstägning, ett vasalopp, mer än 170 mil löpning och en hel del annan träning så var det dags igen att simma min hittills bästa gren 50 meter bröstsim. Hur skulle det här gå? Det är svårt att ha några som helst förväntningar egentligen, men självklart ville jag ju bara smälla till med ett personligt rekord trots dom lite udda förutsättningarna.

I försöken simmade jag ett ok lopp, lite stressigt och väldigt överhettad i värmen, men jag tog mig vidare till B- finalen på 33.21, hela 1 sekund bättre än för 2 veckor sedan.
I B-finalen förbättrade jag den tiden lite och kom i mål på 33.11 vilket är den 3:e bästa tiden jag gjort någonsin. Helt ok, men som sagt finns det otroligt mycket att jobba med och det är häftigt att se att jag är nere på samma tider som innan avstägningen trots allt!



För övrigt så vart det en hyfsat bra dag för Neptun. Stefan vann 100 frisim, Petter tätt därefter tog bronset. Niklas vann både JSM och SM på 50 bröstsim och slog dessutom nytt juniorrekord, och sedan tog killarna brons på 4x200 frisim. Då tar vi det en gång till , bra jobbat grabbar!


4 kommentarer:

  1. Ett stort stort grattis till dig Ebba!!!:-)

    Kos Maggan

    SvaraRadera
  2. Du är såååååååååååååååååååååååå jävla BRA!!!!! Hilsen Nooni o Tony

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!
    Tror få inser vilken prestation det är!

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  4. TACK FÖR ALLA FINA GRATULATIONER! DET ÄR SÅNT SOM FÅR MIG ATT MÅ MYCKET BÄTTRE OCH ATT TAGGA TILL ÄNNU MER! TACK SÅ MYCKET KÄRA VÄNNER :-)

    SvaraRadera