onsdag 15 juli 2009

Målgång!

Med en väldigt kort uppladdning och med en ganska nervös mage stod jag på startlinjen kl.19.00 vid Lillhärdals skidstadio. Jag började loppet ganska bra, men blev ganska chockad av att möta en brant backe redan efter några hundra meter. Totalt var det tre svåra backar som sedan följdes av hård terräng i skogen, ute på nån åker, i massa trädgårdar, på asfalt, på en hängbro, på grus ja det var olika markunderlag nästan hela tiden.Men i mål kom jag tillslut, och det kändes nästan som om det här korta 5 km loppet var värre än mitt vasalopp! Men det var nog bara för att det var så varmt och hård terräng...
Jag kom i mål på en fin 3:e plats med tiden 22.40. Utan några kilometermarkeringar och med en pulsklocka jag satt på lite för tidigt så önskar jag ju i efterhand att jag åtminstone visste hur lång jag hade sprungit under loppet så jag kunde spurtat någon gång.

Men allt som allt är jag nöjd med mitt första löplopp någonsin (löpte lilla lidingöloppet när jag var 8 år men det räknas inte)
Här kommer några fina bilder från loppet.












1 kommentar: