tisdag 14 juli 2009

Skönt att komma bort ett tag...

Då var det äntligen dags för lite jobb ledighet och mer träning. Resan upp till Härjedalen drog ut lite på tiden under dagen pga. en sen packning... Men jag hann träffa upp min syster å hennes man å min systerson :-) Vi tog en långpromenad på morgonen å pratade om veckorna som varit eftersom vi inte setts på ett tag. Senare på eftermiddagen började färden upp mot norr.
Det var riktigt bra väder till en början på resan men sen avlöstes solen med massa oregelbundet regn.
Efter några korta stopp på vägen var vi äntligen framme uppe vid huset å våran fina husvagn som vi längtat efter ända sen vi var här sist i påskas.
Det var faktiskt riktigt skönt att lämna stan och b
ara hitta fokus igen efter en lång vecka av funderingar efter SM. Sista delen av resan satt jag och läste högt ur en av mina böcker som jag har med mig. Boken som jag läste ur är " Bli en vinnare" av Eva Rusz, jag började läsa den för flera månader sedan men kom inte längre än till sida tio innan jag la ifrån mig den och glömde att fortsätta. Det här boken är precis vad jag behöver just nu och jag gillar den skarpt.
Boken bygger på samlade erfarenheter från hennes närmare trettio års arbete som psykolog inom svensk elitidrott.

Jag avslutar det här första "härjedals inlägget" med en bra mening ur boken,

"Vinnarskallar inväntar inte att slumpen ska avgöra hur det kommer att gå bättre för dom i livet, utan de tar aktivt tag i alla situationer som uppstår och försöker vända dem till det bästa"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar