söndag 5 juli 2009

DAY 5

Vaknade imorse med ännu hesare röst och tror minsann att jag åkt på en liten förkylning... Men det är bara att ta nya tag om några dagar då träningen för hösten börjar!

Sista dagen på SM i Linköping var en rätt så mulen dag men med en del fina simningar. Oskar och Simon simmade final på 800 frisim och det såg riktigt bra ut i början av loppen då dom var placerade 2:a och 3:a. Sedan blev Simon lite trött men Oskar desto piggare. Oskar simmade upp sig till en 2:a placering och höll starkt i den tills han blev omsimmad 3 meter innan mål! Det var
verkligen synd att han inte tog silvret men han kommer tillbaka nästa år.

3 Oskar Nordstrand 1991 Simklubben Neptun 8:39.18
4 Simon Frank 1990 Simklubben Neptun 8:43.57

Sedan var det dags för herrarnas 4x100 frisim.
På morgonen på hade Peter Edvardsson hoppat i på en sträcka i första laget eftersom Simon Sjödin var sjuk. Han simmade första laget till
final och gjorde dessutom en helt OK tid, med tanke på att han simmat 6 pass sen januari så var det grymt
tycker jag. PÅ finalpasset byttes han ut och laget simmade in på en 2:a plats efter Linköping.

Som alltid sista dagen på SM är det lite segt, man ska packa ihop checka ut och hänga vid badet tills det är dags att åka hem till sin ort (om man inte simmar såklart). Jag gick runt och sa hej då till alla som man kanske inte får se förrens
om ett halv år igen på nästa mästerskap och kände hur grymt kul det är att få säga - vi ses snart! För mig som varit borta ett bra tag är det både overkligt och helt underbart att jag är med på banan igen!

Dagens bilder är gott och blandat från SM 2009 i Linköping, det var ett grymt arrengemang av LASS och jag hoppas att nästa SM blir lika bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar