lördag 5 september 2009

Tiden går väl bara fort när man har roligt?


Vaknade 07.15 av mig själv, 15 min för tidigt… Packade mina saker, sa hej då till min fästman och drog iväg med min lilla hund under armen till jobbet. Är det verkligen lördag idag? Förra lördagen såg min utsikt ut som på bilden ovan...

Dagens första träningspass fick bli milen på löpbandet. Var tvungen att pumpa på musiken ganska högt för att jag skulle vakna till i kroppen. Löpning gick bra idag också, och efter 6 km så kändes det som jag kunde stå där och springa hela dagen om jag inte skulle jobbat :-)

Det var en rätt så seg dag annars på jobbet. Inte många inne, men jag fick ett roligt besök av vår nya samarbetspartner. Det var ungefär det mest händelserika som hände under jobbtimmarna.

Jag fick mycket gjort men har fortfarande en hel del kvar att göra. Bland annat måste jag redigera om mitt föredrag lite tills Norge resan kommande helgen och det tar alltid längre tid än vad man tror…

När jag stängt på jobbet så tränade jag ett kort styrkepass och åkte sen hemåt igen sakta men säkert i Stockholms härliga trafikkaos… Det tog nästan 30 minuter att komma hem, helt otroligt för att vara en lördag! Det händer mycket i stan den här helgen men så brann det också på T- centralen vilket bidrog till en hel del extra kaos.

Nu är snart den här lördagen slut och det känns knappt som helgen hann börja innan den var slut. Hela dagen har rusat iväg och nu sitter jag här å ska börja redigera och fixa med föreläsningen…. Skulle gjort det tidigare under dagen, men jag sparade väl det roligaste till sist antar jag…

Morgondagen ser i princip ut som idag. Träning, jobb och förhoppningsvis lite söndagsrelax innan en ny vecka tar fart igen.

Fick ett SMS nu på kvällskvisten av Daniel Halldén som ska tävla Ö till Ö imorgon.

En riktigt häftig tävling där det går ut på att lag om två personer tillsammans ska ta sig från Sandhamn till Utö.

Lagen simmar mellan öarna och på land tar de sig fram till fots. Den sammanlagda sträckan är ca 6,4 mil och av det så är det 10 km simning, 16 km cykling och 38 km löpning. Lycka till Daniel!!

Kolla in deras hemsida för tävlingen http://www.otillo.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar