onsdag 2 september 2009

Återhämtning vad är det?

4 dagar har gått sedan jag kom hem från träningslägret nu, och det börjar kännas i kroppen att lite återhämtning inte skulle sitta helt fel…

Veckan har börjat hårt med mycket jobb och många träningspass.

På måndagen blev det 1 pass löpning 1 pass simning och 1 pass styrka. Tisdagen var en lång arbetsdag plus 1 pass kort löpning 1 pass hård styrka 1 pass simning och sedan 1 pass lätt styrka.

Idag, onsdag vaknade jag tidigt efter en dålig nattsömn. Jobbade i några timmar, åkte sen direkt hem och slängde i mig lunch och gick sedan över till syrran för att passa min systerson. Det blev ju inte direkt någon eftermiddags vila som jag gärna hade velat, det var mest lek och pyssel med min lilla systerson på 9 månader.

När jag kom ner till träning uppvärmd efter en kort löpning på 15 min så var jag lite chockad över passet som vi skulle köra. Det var ett fart pass med 90 % av maximal kapacitet på alla sträckorna.

Jag hoppade i vattnet med min “sköna” träningsvärk och trötta huvud och försökte ändå göra det bästa av situationen. Det blev inte så tokigt som jag trodde det skulle bli. I början kändes det mest som om min överkropp skulle krampa ihop av all värk i musklerna sen gårdagens alla chins. Men efter första varvet på serien så stabiliserade jag mina tider och gjorde antagligen den bästa serien någonsin.

“Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom.”

Så sant som det är sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar