söndag 30 augusti 2009

Borta bra men hemma bäst...

Igår natt kl.02.00 landade ett plan på Arlanda fullt med brunbrända och hårt tränade Neptunsimmare. Från 32 grader till 12 grader på bara några timmar innebar att jag gick och la mig med dubbla duntäcken så fort jag kom innanför dörren.

Idag, söndag är egentligen den första dagen som jag känner att kroppen har jobbat riktigt hårt dom senaste 7 dagarna. Värmen där borta fungerade nog lite som smärtlindring och fick musklerna att hela tiden kännas lite smidigare.

Under förmiddagen vände jag väskorna upp och ner och kastade in allt i tvättmaskinen. Eftersom det inte blivit mycket sömn då vi landade mitt i natten, så gick jag mest omkring i ett slowmotion tempo och försökte få ordning på sakerna igen.

På eftermiddagen åkte jag och min fästman ut till mina föräldrar på Drottningholm för att hämta min hund som varit där under veckan jag var borta. Det var antagligen den gladaste lilla hunden i världen som mötte oss i dörren.

Efter en jätte mysig lunch/middag så höll jag på att somna så vi åkte hemåt igen så jag kunde ta en välbehövlig powernap.

Jag måste erkänna att det känns otroligt skönt att vara hemma igen och sova i min egen säng, men jag skulle lätt kunna tänka mig mig att åka på ett sånt här läger typ varannan vecka :-)

Imorgon börjar dom vanliga rutinerna igen, med jobb och träning. Nu är jag hemma i 12 dagar innan jag åker iväg till Norge för att hålla min föreläsning på Norska Simförbundets tränar och ledar konferens.

Som sagt, den här terminen har mycket roligt att bjuda på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar